Case Studie: € 380.000 Omzet Dankzij Google Ads

Wat hebben wij bereikt voor een klant in 13 maanden tijd?

Wij krijgen veel vragen van onze prospecten wat wij op de lange termijn daadwerkelijk voor hun kunnen betekenen. Wij hebben een bewezen en geteste marketing techniek waardoor wij wekelijks het advertentie account optimaliseren.

€ 383.400,- Omgezet in 13 maanden tijd! Lees hier onder ons succesverhaal.

Wij zijn op aanvraag van een dakdekkersbedrijf een compleet marketing plan aangegaan. Hierbij hebben wij gekeken naar verschillende factoren. Denk hierbij aan:

  • Welke werkzaamheden zijn belangrijk?
  • Welke werkzaamheden leveren veel geld op?
  • Wat is de kracht van het bedrijf?
  • Hoe converteert de huidige website?
  • Wat zijn relevante zoektermen

En natuurlijk nog veel meer aspecten. Om te beginnen met de marketing voor het bedrijf hebben wij een zoekwoorden onderzoek gedaan. Dit zoekwoorden onderzoek is belangrijk omdat dit de zoekwoorden zijn die jouw klant in typt om bij het bedrijf te komen. Dus als voorbeeld, als mensen last hebben van een daklekkage dan typte de mensen in Google: “Daklekkage Amsterdam Spoed”. Op deze manier brachten wij relevant zoekverkeer.

Hier bij hebben wij in die 13 maanden tijd, wekelijks naar de kosten gekeken van elk zoekwoord. En gekeken wel zoekwoord juist wel omzet tot een klant, en welke niet. Gedurende dit proces van 13 maanden hebben wij de kosten enorm verlaagd waardoor het budget dat het bedrijf te besteden had, alleen maar uit werd gegeven aan potentiële klanten.

In de periode van 13 maanden zijn er 9.412 nieuwe website bezoekers gekomen, waarvan er 639 mensen een aanvraag op de website heeft ingediend. Natuurlijk wordt niet iedereen direct een klant omdat er ook een hoop mensen bij zitten die aan het verglijken zijn en nooit in een keer belissen.

Opbasis van alle klanten heeft dit bedrijf een gemiddelde klant waarde van € 600,00 x 639 aanvragen = € 383.400,00 omzet alleen dankzij het kanaal van Google Adwords. Wij hebben er voor gezorgt dat er relevante website bezoekers op de website af zijn gekomen, en dat heeft voor dit dakdekkersbedrijf enorm goed geholpen!

Hier boven is in een tabel te zien wat alle kosten zijn geweest, en de resultaten daarvan waren. Voor de mensen die minder bekend zijn met de termen in deze foto hier boven. In dit geval is een “Conversie” een “Klant aanvraag van bijvoorbeeld last van een daklekkage”. Gem. Cpc betekend Gemiddelde Cost Per Click. Omdat je in Google Ads met een klik systeem werkt waarbij je pas betaald als de potentiele klant ook daadwerkelijk op jouw link klikt. Wij hebben het voor elkaar gekregen om met hoge concurentie de kosten per klik van gemiddeld € 12,11 per klik , naar gemiddeld € 3,17 per klik. 

Hierdoor is de reken som makkelijk te maken. Als je gemiddeld € 2.500,- per maand aan marketing budget uitgeeft tegen € 12,11 per klik of tegen € 3,17 per klik. Dankzij deze goedkope kosten en optimalisatie hebben wij op grote schaal veel meer klanten binnen kunnen halen. Waardoor wij vrij snel al van onze klant te horen kregen dat hij een nieuwe werkbus moest gaan bij kopen en nieuw personeel aannemen, omdat hij te veel werk heeft. Voor ons was dat natuurlijk super om te horen hoe een bedrijf van 1 bus naar uit eindelijk 4 werk bussen is gegroeid dankzij onze online marketing strategie.

Gratis Offerte Aanvragen

Gemiddeld reageren wij binnen 3 uur op een aanvraag!